Luister
muziek
20 Augustus 2021 06:51
Deel dit artikel:

Vroege hulp bij financiële problemen

Heb je als inwoner een betalingsachterstand bij Goed Wonen, Brabant Water, een zorgverzekeraar of energiebedrijf? Dan krijgen wij als gemeente een signaal. Onze medewerker Ellen van Kuijk komt naar je toe om hulp te bieden.

gemert-bakel24
  / Redactie
  • Beeld - Pixabay / Foto ter illustratie
Advertentie

Als je een keer een rekening vergeet te betalen, staat ze natuurlijk niet meteen aan de deur. Maar als een betalingsachterstand begint op te lopen van je vaste lasten, huur, zorgpremie, energie of drinkwater, dan zijn de bedrijven verplicht dit aan ons te melden. “Allemaal bedoeld om voor jou erger te voorkomen”, legt Ellen uit. “Want het blijkt dat hulp vragen als je geldproblemen hebt niet makkelijk is. Je wacht vaak te lang en dan stapelen schulden zich op. Zonde, want dat is helemaal niet nodig.” Krijgen we een seintje dat je betaling niet lekker loopt, dan sturen we je een brief met alle manieren waarop we je kunnen helpen op een rij. Je kunt dan zelf een afspraak maken met Ellen.

Zelf hulp vragen

Je hoeft natuurlijk niet te wachten op een brief van ons. Heb je schulden, kun je je rekeningen niet betalen of kom je er niet meer uit? Dan kun je altijd mailen naar hbb@gemert-bakel.nl(link stuurt een e-mail) of bellen naar de gemeente en vragen naar Ellen van Kuijk. Zij is dinsdag tot en met donderdag beschikbaar. Of maak een afspraak voor het financieel spreekuur, elke donderdag van 9.00 tot 12.00 uur. Vanwege maatregelen rondom het coronavirus is dit nu alleen op afspraak. Bel voor een afspraak met Lumens via 040-2193300.

Download de gratis app van Gemert-Bakel24 en mis niets → Apple | Android

Deel dit artikel:
Advertentie



Ga terug
Advertentie
Advertentie