Heb je als inwoner een betalingsachterstand bij Goed Wonen, Brabant Water, een zorgverzekeraar of energiebedrijf? Dan krijgen wij als gemeente een signaal. Onze medewerker Ellen van Kuijk komt naar je toe om hulp te bieden.
Als je een keer een rekening vergeet te betalen, staat ze natuurlijk niet meteen aan de deur. Maar als een betalingsachterstand begint op te lopen van je vaste lasten, huur, zorgpremie, energie of drinkwater, dan zijn de bedrijven verplicht dit aan ons te melden. “Allemaal bedoeld om voor jou erger te voorkomen”, legt Ellen uit. “Want het blijkt dat hulp vragen als je geldproblemen hebt niet makkelijk is. Je wacht vaak te lang en dan stapelen schulden zich op. Zonde, want dat is helemaal niet nodig.” Krijgen we een seintje dat je betaling niet lekker loopt, dan sturen we je een brief met alle manieren waarop we je kunnen helpen op een rij. Je kunt dan zelf een afspraak maken met Ellen.
Download de gratis app van Gemert-Bakel24 en mis niets → Apple | Android